Z 18. ročníku soutěže Česká cena za PR jsme si odnesli 5 ocenění

31. 07. 2023

Česká cena za PR, známá také jako Lemur, vyhlásila vítěze svého letošního 18. ročníku. Ceny, které každoročně uděluje Asociace public relations (APRA), byly rozdány na slavnostním večeru 15. června 2023 v  prostorách WPP Campusu.

Celkem osm porot hodnotilo 329 přihlášek v 22 kategoriích. Grand Prix získala společnost Tipsport za svou kampaň „Známe příští hlavu státu“. Ocenění za přínos public relations si převzal Ladislav Kříž ze Skupiny ČEZ.

Kampaň „„Známe příští hlavu státu“ si kromě hlavního ocenění odnesla ze soutěže také další tři zlaté Lemury, a to v kategoriích Business-to-Business, Budování vztahů s médii a Integrovaná komunikace. Kampaní komunikovala sázková společnost svou schopnost předpovědět volenou hlavu státu ještě několik dní před samotným hlasováním. Předpovědi zaujaly média a podle přihlášky byly citovány častěji než předvolební průzkumy výzkumných agentur. 

Co se počtu cen týče, byla nejúspěšnější kampaň NePINdej! České bankovní asociace, na níž se podílela agentura Svengali Communications. Osvětová kampaň, jež se zaměřovala na oblast kybernetické bezpečnosti, si odnesla celkem osm ocenění, z toho tři zlaté a pět stříbrných. Komunikace využila formátu hravého testu, kde si mohli zájemci vyzkoušet, zda dokáží odolat návnadám podvodníků a hackerů. 

Agentura Svengali Communications si také v soutěži získala nejvíce cen – celkem 12, z toho čtyři zlaté, sedm stříbrných a jedna bronzová. Kromě kampaně NePINdej! bodovala i s projekty Chytrej výčel! A Hospoda odshora odspoda pro Plzeňský Prazdroj či kampaní Praha jede, kterou vytvořila pro Prahu. V počtu ocenění patří druhá příčka agentuře Insighters (6 ocenění), na třetím místě se umístily agentury MSL a Digital First Marketing Group (5 ocenění), následované agenturami FleishmanHillard a Ogilvy Public Relations (4 ocenění).

 

Zdroj: MediaGuru