Refresh strategie pro sociální sítě Generali Česká pojišťovna

Zadání

Přes 70 % ze 3 milionů klientů GČP je starších 45 let. Značku jako takovou zná skoro každý, když ale přijdou první “dospělácké” povinnosti, bude GČP jasná volba? Proto bylo cílem modernizovat strategii pro sociální sítě Generali Česká pojišťovna = revize a refresh profilů na Facebooku, Instagramu a LinkedInu.

Řešení

V návaznosti na dlouholetou spolupráci jsme se v rámci revize a modernizace strategie pro sociální sítě rozhodli pro úpravu celkové tonality obsahu komunikace na sociálních sítích k odlehčenosti, vtipu a zasazení do reálného života. Do stávajících komunikačních pilířů jsme zapracovali nová témata příspěvků, ve kterých se odráží snaha o osobnější komunikaci a přiblížení k lidem. Také jsme se zaměřili na spolupráci s influencery. Pro vizuální sjednocení komunikace jsme vytvořili odlišné grafické šablony podle jednotlivých komunikačních pilířů a v rámci úpravy strategie definovali větší časovou dedikaci na community management i mírná úprava tonality.

Výsledky

Z dat našich reklamních účtů pozorujeme výrazný posun ve všech metrikách mezi lety 2021 a 2023. Pomocí nového obsahu se nám podařilo snížit metriku CPM u cílovky 18-44 o více než polovinu, z 2,8 € na 1,13 € za 1000 zobrazení. Stejně tak se podařilo zdvojnásobit dosahy (na 2 mil. za rok) při stejné investované částce do reklamy (ročně 17 000 EUR). To, že obsah u cílovky rezonuje, nám potvrzuje 4x vyšší engagement - z 300 tis. posun na 1,3 mil. Z dat agentury MarketVision vyplývá, že v roce 2023 byly Instagram a FB GČP nejvíce sledované sítě z řad pojišťoven a získaly největší počet reakcí, Generali tak není pouze leaderem na trhu, ale i jedničkou na sítích.

Ocenění

V roce 2024 jsme získali 1. místo v soutěži WebTop100 v kategorii Firemní komunikace a 3. místo v soutěži Lemur za Omlazení komunikace na sociálních sítích v kategorii Dlouhodobé budování pověsti či značky.